Психологічна підготовка учнів до державної атестації
Екзамени супроводжують людину протягом всього життя і майже завжди вони є досить стресогенним фактором. При вивченні шкільної тривожності виявляється, що найбільшу напругу, хвилювання у школярів викликають ситуації перевірки знань. За кількісним проявом ці показники вищі у школах різних типів, але серед інших шкільних ситуацій, ситуації перевірки знань виявляються провідними у виникненні хвилювання, тривоги, страху.
Учні частіше за все бояться опитування чи екзамену, результати яких залежать від багатьох обставин. Школяр знає, що повністю уникнути вірогідності невдачі неможливо і ця вірогідність займає багато місця в його уяві, негативно впливає на здоров’я, сприяє формуванню патогенного мислення (мислення, яке сприяє захворюванням). Для виникнення хвилювання достатньо лише самого передчуття негативних наслідків, стан хвилювання може підтримуватися навіть уявленням про можливу невдачу.
Передекзаменаційне хвилювання
...
Читати далі »