Сайт психологів м.Херсона Середа, 15.05.2024, 13:58
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 135

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входа

Главная » 2010 » Серпень » 30 » Рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2010-2011 навчальному році
22:21
Рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2010-2011 навчальному році
Рекомендації 
щодо діяльності працівників психологічної служби 
системи освіти м. Херсона 
у 2010-2011 навчальному році

 

Основна мета діяльності служби у 2010-2011 навчальному році має бути спрямована на впровадження положень Концепції розвитку психологічної служби системи освіти на період до 2012 року та Плану дій щодо її реалізації. Діяльність спеціалістів психологічної служби повинна бути спрямована на забезпечення, захист прав і свобод дітей, створення умов комфортного освітнього середовища, захисту честі і гідності учнів, вихованців, студентів.

Як вказано у Рекомендації парламентських слухань на тему  "Запровадження 12-річної загальної середньої освіти в Україні, система освіти має ряд недоліків, серед яких основне місце займає академічна спрямованість, а не спрямованість на розвиток дитини. Тому спеціалістам психологічної служби необхідно звернути увагу на підготовку дітей до навчання в школі, формування у них мотивації, орієнтованої на зміст а не форму навчання, зниження рівня тривожності, а також на питання адаптації до умов навчального закладу. Розвиток дитини в умовах дошкільного навчального закладу має стати приорітетним напрямом у діяльності служби в 2010-2011 навчальному році. Практичним психологам шкіл міста необхідно здійснювати консультативну роботу на базі дошкільних навчальних закладів щодо навчання і виховання п’ятирічних дітей.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009р. №855 "Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки" працівникам психологічної служби необхідно приділити особливу увагу розробці методології щодо вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами, розробці алгоритму взаємодії педагогічних працівників як у межах навчального закладу, так і поза його межами щодо забезпечення потреб вихованців та учнів.

Розвиток психологічної служби вимагає підвищення якісних показників щодо ефективності її діяльності. З метою здійснення моніторингу якості корекційної роботи спеціалістів служби щомісяця необхідно надавати відповідні дані до методичного кабінету.

Працівникам психологічної служби необхідно закцентувати свою діяльність  на виконання Загальнодержавної програми "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на період до 2016 року" соціальним педагогам навчальних закладів увести в практику постійно діючий моніторинг дотримання прав дітей та інших суб’єктів навчально-виховного процесу. Важливим є вивчення не лише дотримання прав дитини в умовах навчального закладу однак і поза його межами, зокрема як батьки забезпечують належні умови для навчання, виховання та життя дитини.

В рамках всеобучу для батьків важливо донести їм інформацію про норми Кримінального кодексу України в частині відповідальності за неналежне виконання батьківських обов’язків та за злочини проти дитини.

З метою виявлення й розвитку обдарованості учнів необхідно на початку навчального року проводити вивчення інтересів та схильностей школярів, використовувати ці дані для формування гуртків; активізувати роботу щодо залучення учнів до позакласної роботи; двічі на рік здійснювати моніторинг залучення учнів до позакласної діяльності у відповідності до їх інтересів та здібностей.; вивчати особистість дітей з проявами актуальної обдарованості з метою виявлення психологічних проблем та їх корекції. Розробити групові заняття з розвитку креативності обдарованих учнів (можливо з використанням програми «Розвиток творчих здібностей» А.Губенка); щорічно проводити аналіз запитів вчителів і батьків щодо розвитку обдарованості учнів.

Педагогічний працівник, вчитель є основною одиницею системи освіти. Одним з нових напрямів у діяльності практичних психологів має стати підвищення психологічної культури і компетентності педагогічних працівників, в тому числі представників адміністрації навчальних закладів. Актуальним залишається і питання роботи з батьками з вказаної проблематики, організація тренінгових центрів для батьків.

З метою профілактики насильства в школі та покращення навчально-виховного процесу в роботі практичних психологів з педагогічними колективами необхідно спланувати систему заходів з психологічної просвіти вчителів спрямованої на подолання насильства серед дітей, конфліктів у педагогічній практиці; запланувати та впровадити систему навчальних тренінгів щодо розвитку навичок асертивної поведінки у вчителів, вихованців, учнів, батьків.

З метою попередження негативних явищ в учнівському середовищі необхідно систематично поповнювати нормативно-правову базу новими документами; увести практику письмових запитів  від педагогічних працівників щодо надання соціально-психологічної допомоги; скласти графіки проведення корекційно-розвивальних занять, довести їх до відома учасників навчально-виховного процесу (розмістити на стенді для батьків, дошці оголошень в учительській тощо); систематизувати діагностичну роботу, на її основі складати індивідуальні плани корекції учнів схильних до девіантної поведінки.

Практичним психологам, соціальним педагогам  ініціювати  впровадження посередницьких практик вирішення конфліктів в навчально-виховний процес закладів освіти.

Одним з напрямів діяльності керівників психологічних служб є недопущення представників громадських організацій, псевдо релігійних течій у навчальні заклади з метою проведення досліджень, лекцій, тренінгів без відповідної психологічної експертизи (Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2001 р., №330). Особливо це стосується випадків, коли в результаті таких досліджень, тренінгів, лекцій може погіршитися здоровя, бути нанесена шкода дитині або іншим учасникам навчально-виховного процесу тощо.
 
У 2010-2011 навчальному році діяльність працівників психологічної служби навчальних закладів має бути спрямована на виконання заходів з реалізації наступних державних програм:

Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров'я населення на період до 2012 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2009 р. № 940);

Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року (затверджено Законом України від 5 березня 2009 року № 1065-VI);

Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих  і хворих на СНІД на 2009-2013 роки (затверджено Законом України  від 19 лютого 2009 року № 1026-VI);

Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2009 р.   № 41);

Державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2007-2010 роки (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня  2007 р. № 1016);

Державна програма "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006р. № 1849);

Державна програма подолання дитячої безпритульності і  бездоглядності на 2006-2010 роки (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 р. № 623).

Просмотров: 616 | Добавил: Mariya | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Поиск

Календарь
«  Серпень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz