Сайт психологів м.Херсона Вівторок, 14.05.2024, 09:26
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 135

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входа

Главная » 2010 » Березень » 24 » До уваги батьків!
22:01
До уваги батьків!
Навіщо в школі потрібен психолог?
Посада психолога з’явилась в загальноосвітніх школах приблизно 10 років тому,але це вже звичайне явище. В більшості шкіл нашого міста створено соціально-психологічні служби, що складаються з психологів та соціальних педагогів. Основною метою психологічної служби освіти є забезпечення психічного и психологічного здоров’я дітей шкільного віку. Основу психічного здоров’я складає повноцінний психічний розвиток дитини на всіх вікових етапах, створення психолого-педагогічних умов, що забезпечать такий розвиток. Психологічне здоров’я позволяє особистості стати самодостатньою, здатною в своїй поведінці орієнтуватися на внутрішні, усвідомлені орієнтири. Функції шкільного психолога
Психологічна діагностика
Корекційна робота
Консультування батьків та вчителів
Психологічна просвіта
Участь у педрадах та батьківських зборах
Психопрофілактика
Психологічна діагностика включає проведення фронтальних (групових) та індивідуальних обстежень учнів за допомогою спеціальних методик. Діагностика проводиться по попередньому запиту вчителів чи батьків, а також з ініціативи психолога с дослідницькою чи профілактичною метою . Психолог підбирає методику, спрямовану на вивчення здібностей, особливостей дитини (групи учнів), які його цікавлять. Це можуть бути методики, спрямовані на вивчення рівня розвитку уваги,мислення, пам’яті, емоційно-вольової сфери особливостей особистості та взаємостосунків з оточуючими. Також шкільний психолог використовує методики для вивчення дитячо-батьківських стосунків, характеру взаємодії учителя и класу. Отримані результати дозволяють психологу будувати подальшу роботу: виявляти учнів так званої "групи ризику ”, що потребують в корекційних занять; готувати рекомендації для учителів та батьків по взаємодії з учнями.
 Розвиваючі та корекційні заняття можуть бути індивідуальними та груповими. Під час їх проведення психолог намагається скоригувати небажані особливості психічного розвитку дитини. Ці заняття можуть бути спрямовані як на розвиток пізнавальних процесів (пам’ять, увага, мислення), так і на розв’язання проблем в емоційно-вольовій сфері, в сфері спілкування та проблеми самооцінки учнів. Шкільний психолог використовує вже існуючі програми занять, а також розробляє їх самостійно, враховуючи специфіку кожного конкретного випадку. Заняття включають в себе різноманітні вправи: розвиваючі, ігрові, малюнкові та інші завдання - в залежності від поставленої мети та віку школярів.
Консультування учнів, батьків та учителів має на меті надання конкретної допомоги дорослим і дітям в усвідомленні ними причин їх проблем, в аналізі та розв’язанні психологічних проблем, пов’язаних з власними особливостями, обставинами життя, взаємостосунками в родині, в колі друзів, в школі; допомога у формуванні нових установок та прийнятті власних рішень. Психолог може познайомити клієнтів з результатами діагностики, надати певний прогноз, попередити про те, які проблеми можуть в майбутньому виникнути у школяра у навчанні та спілкуванні. При цьому спільно розробляються рекомендації по розв’язанню виникаючих проблем.
 Психологічна просвіта полягає в тому, щоб формувати у учнів, їх батьків та педагогів потребу в психологічних знаннях, бажання використовувати ці знання для саморозвитку. Це знайомство з основними закономірностями та умовами сприятливого психологічного розвитку людини. Воно здійснюється в ході консультування, виступів на педагогічних радах та батьківських зборах. Психологічна профілактика – цілеспрямована систематична робота по попередженню можливих психологічних проблем в учнів різних класів та виявлення дітей групи ризику (на різних підставах). Ця робота проводиться в формв обстежень всіх дітей школи з метою виявлення дітей групи ризику; в формі уроків психології чи групових занять; в формі надання допомоги дітям в період адаптації до умов загальноосвітнього закладу.
У шкільного психолога подвійне навантаження: с одного боку, вирішується завдання психологічного супроводу: підвищення інформаційної культури школярів, надання допомоги в розвитку пізнавальних функцій (пам’яті, уваги, мислення), а з іншої – створюється унікальний міжособистісний контакт між психологом та учнем, який сам по собі є потужним, розвиваючим, психотерапевтичним ефектом.
Основними етичними нормами, якими керується в своїй роботі шкільний психолог, є:
1. повага прав та гідності людини, в тому числі права на конфіденційність
2. піклування про благополуччя клієнта («Не нашкодь»)
3. компетентність
4. чесність та відповідальність
Інформація про результати психологічної діагностики є конфіденційною и повідомляється тільки самій дитини чи її законним представникам. Обговорення проблем клієнтів з будь-ким з працівників школи – представниками шкільної адміністрації чи вчителями, а також з будь-ким з батьків чи учнів для шкільного психолога неможливе.
 Психологічні проблеми, що не можуть бути вирішені самостійно, можуть виникнути у будь-якої, абсолютно нормальної людини. Різниця лише в тому, що в однієї дитини їх більше, у іншої – менше, один може поділитися своїми сумнівами зі сторонніми людьми, інший залишається зі своїми проблемами наодинці, накінець, наслідки одних и тих же нерозв’язаних особистісних проблем у різних людей можуть бути різними.
Досвідчений дитячий психолог допоможе Вам:
Визначити рівень розвитку Вашої дитини;
визначити рівень готовності дитини до школи;
Вам також може знадобитися дитячий психолог, якщо Ви помічаєте, що:
ваша дитина відмовляється слухатися, хоч раніше була досить слухняною;
в неї з'явилися страхи (страх темряви, страх залишатися одному та багато інших типових дитячих страхів);
дитина занадто сором’язлива, в неї мало друзів, та ще соромиться налаштовувати контакти зі своїми однолітками; і
нколи дитина стає дратівлива, агресивна, може зненацька когось образити вдарити;
дитина не може всидіти на місці, не здатна зосередитися на тому, що їй разповідають, не доводить почату справу до кінця.
У всіх цих випадках Ви можете звернутися до дитячого (шкільного) психолога, який допоможе Вашій дитині.
Просмотров: 607 | Добавил: Галина | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Поиск

Календарь
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz